سختی کلمات کلیدی رو چطور تشخیص بدیم ؟ (تعیین رقابت )
مشتاقم در این موارد باهات صحبت کنم:
متن ویدئو سختی کلمات کلیدی رو چطور تشخیص بدیم ؟
خب میریم سراغ مبحث تعیین رقابت کلمات کلیدی بعد از اینکه کلمات کلیدی اولیه و keywordهای اولیه رو به کمک ابزارهایی مثل keyword planner و keywordshitter و پیشنهادات گوگل درآوردیم و حالا یک جایی ذخیرشون کردیم.
میریم سراغ اینکه ببینیم کدومها رقابت کمتری دارن کدومها رقابت بیشتری دارن و بهتره از کدوم کلمات ابتدا شروع کنیم خیلی عادیه که گوگل مثل همیشه برای ما هیچکاری انجام نداده دیتایی در اختیار ما قرار نمیده امّا شرکتی به اسم MOZ اومده دوتا پارامتر مشخش کرده به اسم DA و PA که تا حد نسبتاً زیادی هم کارمندهای گوگل این پارامتر رو تأییدش کردن و گفتن که ما خودمون هم یکسری پارامتر داریم که مشابه همین DA و PA هست ولی خب یکسری تفاوتها داره طبیعتاً همینجا بهتون بگم که این پارامترها صددرصد به معنای درست بودن، ارزش بالا داشتن و کم ارزش بودن یک وبسایت نیست چرا که زمانی که داریم با این ابزار کار میکنیم توی ویدئو بعدی مثالهایی براتون میزنم که ببینید حتماً به معنای قوی بودن و عالی بودن یک سایت نیست.
خب Domain Authority یا DA و Page Authority یا PA. Domain Authority به معنای ارزش یک دامنه هست. همینطور که میبینید من آدرس وبسایتم رو آوردم و همین دامنه برای خودش یک ارزش داره که حالا این ارزش از صفر تا صد مشخص میشه و بهمون رتبه میدن و موضوع بعدی Page Authority که ارزش یک صفحه هست برای مثال من صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ سایتم رو آوردم که میتونیم مشخص کنیم این صفحه از وبسایت چه ارزشی داره.
خب یکی از نکات مهمی که هست ما زمانی که میخوایم رقابت توی فلان کلمه کلیدی رو بررسی کنیم خیلی خیلی بهتره که بیایم ارزش صفحات رو بسنجیم و ببینیم PA اون صفحه چنده تو مرحله اول و بعد از اون بریم سراغ DA که توی حالا ویدئو بعدی مفصلتر توضیح میدم.
عوامل مؤثر برای افزایش DA و PA توی مرحله اول سئو داخلی هست، محتوا، سرعت سایز، و خیلی از پارامترهای دیگه که تو ویدئوهای بعدی آموزش میبینید و بعد از اون سئو خارجی هست، Backlink ها و ارزشها و کیفیت اون Backlink ها هست که به ارزش وبسایت شما افزایش داده میشه و بعد از اون مدت زمان فعالیت شما هست یعنی دامنه jazbmarketing.ir چند ساله که داره فعالیت میکنه و طبق زمان فعالیتش یک امتیاز دریافت میکنه و بعد از اون کیفیت فعالیت یک سایت هست که حالا اگر مثلاً وبسایت جذب مارکتینگ داره یک سال فعالیت میکنه کیفیت محتواش به چه صورت بوده آیا Backlink هم دریافت میکرده تو این مدت آیا محتواها رو به روز رسانی میکرده محتوای جدید روی سایتش بارگذاری میکرده و این سری موارد هم درمورد کیفیت فعالیت سایت هست که عواملی هست برای تعیین DA و PA یک وبسایت. توی ویدئو بعدی کارکردن با ابزار Mozbar، نصب ابزار، ثبتنامش و این موارد صحبت میکنیم.
چطور درجه سختی کلمات کلیدی رو متوجه بشیم ؟
موضوعی که یک متخصص سئو باید در نظر داشته باشه تعیین رقابت یک keyword هست واینکه درجه سختی کلمات کلیدی رو با سایر کلمات پیدا کنه و نتیجه گیری کنه که بهتره روی چه کلمه کلیدی ای مانور بده برای شروع سئو تا در مراحل اولیه برای یک سایت تازه تاسیس و تازه نفس سریعتر رتبه بگیره تا بتونه برای سایت ورودی کسب کنه و از سمت گوگل اعتبار کسب کنه و به مرور زمان پس از کسب دامین آتوریتی روی کلمات کلیدی سخت تر و پررقابت تر کار کنه. در ویدئو زیر در مورد ابزار mozbar اینکه چه کمکی بهمون میکنه و چه پارامترهایی داره صحبت کردم، بعد مشاهده فیلم وارد پیج آموزش سئو شوید و سایر ویدوئوهای مرتبط رو براساس نقشه راهی که مشخص شده طی کنید تا سری ویدئوهای بعد و قبل این آموزش رو ببینید تا خیلی کامل تر نحوه کار با این ابزار و سایر موارد در تعیین استراتژی سئو در نظر بگیرید.