نماد سایت تجربه حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت با دیجیتال باش

سختی کلمات کلیدی رو چطور تشخیص بدیم ؟ (تعیین رقابت )

 

متن ویدئو سختی کلمات کلیدی رو چطور تشخیص بدیم ؟

خب می­ریم سراغ مبحث تعیین رقابت کلمات کلیدی بعد از اینکه کلمات کلیدی اولیه و keywordهای اولیه رو به کمک ابزار­هایی مثل keyword planner و keywordshitter و پیشنهادات گوگل درآوردیم و حالا یک جایی ذخیرشون کردیم.

می­ریم سراغ اینکه ببینیم کدوم­ها رقابت کمتری دارن کدوم­ها رقابت بیشتری دارن و بهتره از کدوم کلمات ابتدا شروع کنیم خیلی عادیه که گوگل مثل همیشه برای ما هیچکاری انجام نداده دیتایی در اختیار ما قرار نمی­ده امّا شرکتی به اسم MOZ اومده دوتا پارامتر مشخش کرده به اسم DA و PA که تا حد نسبتاً زیادی هم کارمند­های گوگل این پارامتر رو تأییدش کردن و گفتن که ما خودمون هم یکسری پارامتر داریم که مشابه همین DA و PA هست ولی خب یکسری تفاوت­ها داره طبیعتاً همینجا بهتون بگم که این پارامتر­ها صددرصد به معنای درست بودن، ارزش بالا داشتن و کم ارزش بودن یک وبسایت نیست چرا که زمانی که داریم با این ابزار کار می­کنیم توی ویدئو بعدی مثال­هایی براتون می­زنم که ببینید حتماً به معنای قوی بودن و عالی بودن یک سایت نیست.

خب Domain Authority یا DA و Page Authority یا PA. Domain Authority به معنای ارزش یک دامنه هست. همینطور که می­بینید من آدرس وبسایتم رو آوردم و همین دامنه برای خودش یک ارزش داره که حالا این ارزش از صفر تا صد مشخص می­شه و بهمون رتبه می­دن و موضوع بعدی Page Authority که ارزش یک صفحه هست برای مثال من صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ سایتم رو آوردم که می­تونیم مشخص کنیم این صفحه از وبسایت چه ارزشی داره.

خب یکی از نکات مهمی که هست ما زمانی که می­خوایم رقابت توی فلان کلمه کلیدی رو بررسی کنیم خیلی خیلی بهتره که بیایم ارزش صفحات رو بسنجیم و ببینیم PA اون صفحه چنده تو مرحله اول و بعد از اون بریم سراغ DA که توی حالا ویدئو بعدی مفصل­تر توضیح می­دم.

عوامل مؤثر برای افزایش DA و PA توی مرحله اول سئو داخلی هست، محتوا، سرعت سایز، و خیلی از پارامتر­های دیگه که تو ویدئو­های بعدی آموزش می­بینید و بعد از اون سئو خارجی هست، Backlink ها و ارزش­ها و کیفیت اون Backlink ها هست که به ارزش وبسایت شما افزایش داده می­شه و بعد از اون مدت زمان فعالیت شما هست یعنی دامنه jazbmarketing.ir چند ساله که داره فعالیت می­کنه و طبق زمان فعالیتش یک امتیاز دریافت می­کنه و بعد از اون کیفیت فعالیت یک سایت هست که حالا اگر مثلاً وبسایت جذب مارکتینگ داره یک سال فعالیت می­کنه کیفیت محتواش به چه صورت بوده آیا Backlink هم دریافت می­کرده تو این مدت آیا محتواها رو به روز رسانی می­کرده محتوای جدید روی سایتش بارگذاری می­کرده و این سری موارد هم درمورد کیفیت فعالیت سایت هست که عواملی هست برای تعیین DA و PA یک وبسایت. توی ویدئو بعدی کارکردن با ابزار Mozbar، نصب ابزار، ثبت­نامش و این موارد صحبت می­کنیم.

چطور درجه سختی کلمات کلیدی رو متوجه بشیم ؟

موضوعی که یک متخصص سئو باید در نظر داشته باشه تعیین رقابت یک keyword هست واینکه درجه سختی کلمات کلیدی رو با سایر کلمات پیدا کنه و نتیجه گیری کنه که بهتره روی چه کلمه کلیدی ای مانور بده برای شروع سئو تا در مراحل اولیه برای یک سایت تازه تاسیس و تازه نفس سریعتر رتبه بگیره تا بتونه برای سایت ورودی کسب کنه و از سمت گوگل اعتبار کسب کنه و به مرور زمان پس از کسب دامین آتوریتی روی کلمات کلیدی سخت تر و پررقابت تر کار کنه. در ویدئو زیر در مورد ابزار mozbar اینکه چه کمکی بهمون میکنه و چه پارامترهایی داره صحبت کردم، بعد مشاهده فیلم وارد پیج آموزش سئو شوید و سایر ویدوئوهای مرتبط رو براساس نقشه راهی که مشخص شده طی کنید تا سری ویدئوهای بعد و قبل این آموزش رو ببینید تا خیلی کامل تر نحوه کار با این ابزار و سایر موارد در تعیین استراتژی سئو در نظر بگیرید.

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل