استراتژی سئو چیست ؟ ۲ نکته سئو سایت تازه تاسیس
فقط اگه قدم اول سئو سایت رو درست برداریم، مسیر خیلی راحت و پولساز خواهد بود و برعکس این موضوع هم وجود داره ! تو استراتژی سایتهای تازه تاسیس با سایت هایی که فعالیت نسبیای در سئو داشتن، نکاتی گفتم که در رشد بازدید سایت خیلی بهت کمک میکن.
متن ویدئو استراتژی سئو چیست ؟
خیلی وقتها به جای اینکه سئو یک سایت پولساز بشه داره باعث شکست اون کسب و کار اینترنتی میشه. مجدد برمیگردیم به مبحث نرخ بازگشت سرمایه.
یعنی باید بررسی کنیم هزینههایی که داره برای سئو یک سایت پرداخت میشه چه از نظر زمان چه از نظر مباحث مالی و همچنین منابع انسانی اون نرخ بازگشت سرمایه و اون پولی که داره برای بیزینس میسازه به چه صورته، بزرگترین اشتباهی که توی سئو سایتهای ایرانی من دارم میبینم اینه که یک هدف کاملاً اشتباه انتخاب میشه و کل مسیری که داره طی میشه طبیعتاً اشتباهه.
برای مثال یک فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل رو درنظر بگیرید که به دلایل مختلفی مثلاً واردکننده اون محصول خودشه، کابل شارژ واسش سود خیلی بالایی داره، وقتی میخواد روی سئو سایتش کار کنه نباید در نظر بگیره که چه کلمات کلیدیای سرچ بالایی داره، به نظر من و توی مشاورههام هم همیشه میگم میام میپرسم که آقا چه کلمه کلیدیای و چه محصولی برای تو پولسازه، وقتی اینو در نظر گرفتم مثل همین مثالی که بهت گفتم میام کلمات کلیدی اون حوضه رو قدم اول تارگت سئویی خودم انجام میدم بعد از اینکه روی اون کلمات کلیدی رتبه گرفتم میرم سراغ کلمات کلیدی بعدی ولی اگر درنظر داشته باشی حتی اگر سرچ پایینی هم داشته باشه باعث میشه فروش اون بیزینس و فروش اون سایت تو مراحل اول خیلی خوب بشه و چون سود خوبی هم داره طبیعتاً نتایج خوبی دنبالش هست.
حتی توی سایتهایی که دارن از طریق تبلیغات کسب درآمد میکنند به جای اینکه بیای هدف رو بزاری کلمات کلیدیای که سرچ بالایی دارن برو سراغ کلمات کلیدی و حوضههایی که بخاطر فقط محتوایی میتونی خیلی راحت رتبه بگیری و طبیعتاً بازده خیلی خوبی رو واسه خودت بسازی، همه این مباحث که دارم درموردش حرف میزنم برمیگرده به موضوع استراتژی سئو.
اگه بخوام خیلی ساده این موضوع رو توضیح بدم به معنای اینه که براساس پتانسیل خودمون یک هدفی رو مشخص کنیم و برنامهریزی کنیم چه کارهایی رو باید انجام بدیم و چه کارهایی رو انجام ندیم که سئو سایت ما پولساز باشه. یک نکته خیلی مهم توی استراتژی سئو بهت میگم که توی پروژههام خیلی ازش استفاده میکنم من میام سایتها رو به دو دسته تقسیم میکنم سایتهای تازه تأسیس و سایتهایی که قبلاً روی سئو سایتشون کار شده.
توجه داشته باش تمام نکاتی که میخوام بگم حواسم هست که پولساز هست یا نه. این یعنی چیزیه که همه کارهام از این فیلتره رد میشه. حالا تو یه سایت تازه تأسیس من میام با توجه به بودجهای که وجود داره و پتانسیلهایی که داریم، پتانسیل یعنی آیا یک تیم مارکتینگ و بازاریابی روی پروژه هست یا نه صرفاً یک کارگاه اومده یه سایت واسهی خودش راه اندازی کرده با توجه به این پتانسیلها میام مشخص میکنم روی کلمات کلیدی کم رقابت کار کنم یا روی کلمات کلیدی متوسط.
طبیعتاً اگر بودجه خاصی نیست و پتانسیل خاصی ندارم میام روی کلمات کلیدی کاملاً کم رقابت کار میکنم که کم کم سایت رو تقویت کنم و برم سراغ کلمات کلیدی بعدی ولی اگر بودجه داشته باشم میام سراغ کلمات کلیدی با رقابت متوسط چون پتانسیل سایت زیاده و پتانسیل اون بیزینس بالا هست راحت میتونم توی اونها رتبه بگیرم و طبیعتاً روی کلمات کلیدی کم رقابت هم خیلی راحت رتبه به دست میآرم.
ولی برای سایتهایی که از نظر سئو یکسری کارها روشون انجام شده میام بررسی میکنم که این سایت داره از چه کلمات کلیدی ای ورودی میگیره و اگر اون کلمات کلیدی ارزشمند باشه میام روی کلمات مشابهش کار میکنم یعنی یه مقدار اینجا کلمات کلیدی پر سرچ و رقابت کم رو بیخیال میشم. نگاه میکنم پروژه پتانسیل فعلیش چیه بخاطر اینکه رتبه گرفتن روی کلمات کلیدیای که درحال حاضر یه مقدار ازشون ورودی داریم خیلی سادهتره در نتیجه هدفگذاریم رو میام میگذارم روی کلمات کلیدی مشابهام و بعد از اون هم میرم سراغ کلمات کلیدی که خیلی واسم ارزشمنده و اون مراحلی که قراره طی بشه.
اگر درمورد مباحثی که گفتم سؤالی دارید میتونید تو بخش کامنت همین ویدئو واسم بنویسید.