آموزش سئو تکنیکالآموزش سئو خارجی - Offpageآموزش سئو محتوااستراتژی های سئو

ابزارهای مهم سئو سایت (بیش از ۱۰ تولز SEO)

یکی از بزرگترین نعمت ها تو هر تخصص و مهارتی، ابزارهایی هست که انجام کارهارو چندین برابر و حتی چند هزار برابر واسمون ساده میکنند، تو این ویدئو ابزار سئو که یه دغدغه ی بزرگ تازه وارد ها هست رو بررسی کردم و در بخش های مختلف سئو تولز های کاربردی رو گفتم (رایگان و پولی)

متن ویدئو ابزارهای مهم سئو سایت

می­خوام تقریباً ده تا ابزار سئو رو برات معرفی کنم که توی ۴ بخش مختلف سئو ازش استفاده می­کنم قبل از هرچیزی بگم ابزار google search console چیزیه که هر متخصص سئو و مدیر وبسایت باید بهش تسلط داشته باشه از این موضوع که بگذریم می­ریم سراغ

بخش اول که مربوط به سرعت سایت هست، خود ابزار google search console یه بخشی داره به اسم Page Experience یا core web vitals اونجا یه ابزار خیلی عالیه که تمام دیتا­ها رو بهمون می­ده ولی اگر به google search console دسترسی نداشه باشیم ابزار GTmetrix هم کمک خیلی خوبی بهمون می­کنه.
بخش دوم مربوط می­شه به تحقیق کلمات کلیدی یعنی بررسی کنیم چه کلمات کلیدی­ای تو گوگل داره سرچ می­شه و میزان سرچشون به چه صورته.
اول از هرچیزی ابزار­های رایگان.
مورد اول پیشنهادات خود گوگل هست وقتی یه کلمه کلیدی رو سرچ می­کنیم من تصویرشم قرار میدم، وقتی یه کلمه رو سرچ می­کنیم یسری پیشنهاد واسمون می­آره طبیعتاً این کلمات کلیدی توی گوگل سرچ می­شن.
مورد دوم هم وقتی یه کلمه کلیدی رو سرچ می­کنیم اون پایین یه باکس واسمون باز می­شه که بهش می­گیم سرچ­های مرتبط اون کلمات کلیدی هم چیزایی که می­تونیم ازشون توی سئو سایتمون استفاده کنیم.
می­ریم سراغ ابزار­های پولی­ای که قابلیت­های خیلی زیادی دارن و مهم­ترینشون اینه که میزان سرچ کلمات کلیدی هم به صورت تقریبی بهمون می­گن.
مورد اول KWfinder هست که علاوه براینکه میزان سرچ کلمات کلیدی رو می­گه میزان رقابت کلمات کلیدی رو هم واسمون مشخص می­کنه.
مورد دوم هم ابزار Keyword Tool هست که اونجا هم میزان سرچ کلمات کلیدی رو بهمون می­گه ولی خب اون میزان رقابت رو بهمون نمی­گه و در نهایت هم مورد سوم ابزار Alexa هست که هم نسخه رایگانش هست و هم نسخه Pro که پولیه ولی تو نسخه Pro می­تونیم تمام کلمات کلیدیه پر سرچ هر وبسایتی رو که می­خوایم به همراه کلمات کلیدی­ای که می­تونسته کار کرده و کار نکرده به دست بیارم که طبیعتاً یه دیتا بیس خیلی خوب از کلمات کلیدی مهمه.
بخش سوم هم درمورد بررسی سئو داخلیه واقعیت ابزار­های زیادی مثل Screaming Frog و مثلاً Woorank وجود داره ولی خودم چیزی که ازش استفاده می­کنم به صورت دستی ساختار صفحات رو پیدا می­کنم و از هر الگوی صفحه­ای یکیش رو به صورت دستی بررسی می­کنم و کل ساختار اون سایت رو یه جورایی متوجه می­شم چیه و بعد از اون هم به صورت دستی مجدد صفحات مهمم رو چک می­کنم، حالا هم میام کد های اون صفحه رو وقتی Ctrl+U می­زنم ساختار کدی اون صفحه واسم باز می­شه اونجا بررسی می­کنم، هم تو خود صفحه اون بخش­هایی رو که می­خوام راست کلیک و inspect رو می­زنم و اون دیتاهایی رو که می­خوام به­دست می­آرم.
بخش چهارم هم مربوط به سئو خارجیه و اینجا بیشتر قدرت یک سایت رو بررسی می­کنیم.
ابزار اول که هم نسخه رایگان داره هم نسخه پولی ابزار Moz هست که بهمون یکسری پارامتر می­ده و تعداد Backlink و اینکه از کجاها به دست آورده Backlink ها رو می­تونیم پیدا کنیم.
ابزار دوم که من خیلی بهش اعتقاد دارم و کلاً هم نسخه پولی داره ابزار ahrefs هست که دیتا­های خیلی عالی­ای بهمون می­ده و کلاً سئو خارجی یک سایت رو که بخوام آنالیز کنم کاملاً با این ابزار این کارو انجام می­دم.
ابزار سوم هم که یه ابزار کاملاً رایگانه فقط باید با فیلتر شکن اون کارهایی که می­خوایم انجام بدیم ابزار SimilarWeb هست که میزان بازدید حدودی یک وبسایت و اینکه اون بازدیدا رو داره از کجا بدست می­آره بهمون می­گه.

 

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن