محتوای همیشه سبز چیست؟ نحوه اجراء evergreen content
خیلی وقت ها پیش میاد که حتی تا چند ماه مشکلی واسه روند تولید محتوا مشکل پیش بیاد، در این ویدئو توضیح دادم به کمک چه ساختار و استراتژی محتوایی میتونیم سئوی و بازدید محتوای پایداری داشته باشیم
لینک دانلود ویدئو
متن ویدئو محتوای همیشه سبز چیست؟
با نکته مهمی که توی این آموزش میگم یاد میگیری که چطور استراتژی محتوا و سئو سایتت رو به نحوهای اجرا کنی که در طولانی مدت نتایج خیلی پایداری داشته باشی. میخوام درمورد موضوع محتوای همیشه سبز صحبت کنم. ما اصطلاحاً به محتواهایی میگیم همیشه سبز که به گونهای میشه گفت تاریخ انقضاء ندارند.
برای مثال اگر داریم در مورد موضوع ست کردن رنگ قرمز محتوا آماده میکنیم تا زمانی که انسان لباس بپوشه این محتوا ارزشمنده ولی از طرف دیگه اگر درمورد رنگ سال ۱۴۰۰ ما محتوا آماده کنیم فقط تا سال ۱۴۰۰ ارزشمنده یعنی سال ۱۴۰۱ این محتوا دیگه ارزش خاصی نداره ولی یه نکته مهم وجود داره، محتواهایی که ترند هستند یا همون محتوایی که تاریخ انقضاء دارند تو بازه زمانی کوتاه خیلی بازدیدهای زیادی رو واسه ما میارن ولی از طرف دیگه محتواهای همیشه سبز در طولانی مدت اون بازدید رو جبران میکنند یعنی توی مدت زمان کوتاه نتایج خیلی خاصی ازش نمیبینیم ولی تو طولانی مدت خیلی نتایج واسمون بزرگ میشه ولی حالا بریم سراغ اینکه ساختار درست اینکه چطوری از محتواهای همیشه سبز و ترند استفاده کنیم به چه صورته من بهت پیشنهاد میکنم اگه تازه با این مفهوم آشنا شدی و میخوای این ساختار رو اجرا کنی در ابتدای کارت ۷۰ درصد محتواهایی که میخوای آماده کنید محتوای همیشه سبز باشن و ۳۰ درصد هم اختصاص میدی به محتواهای ترند این همزمان باعث میشه که شما طی ۹ ماه الی یک سال که دارید فعالیت میکنید بعد اون مدت زمان این ۷۰ درصد محتوای همیشه سبز تقریباً بخش خیلی زیادی از محتوای حوضه خودت رو پوشش داده باشی و بعد از مثلاً ۱ سال یک بازدید مناسب داری که به صورت دائم مطمئنی همچین بازدیدی واست ساخته میشه.
از اون به بعد بیا محتواهای ترند رو محتوای همیشه سبز رو اون درصده رو جابجا کن. بهت کمک میکنه هم بازدیدهایی که تا الآن ساختی رو نرخ تعاملشون رو افزایش بدی و افراد بیشتر با وبسایتت یا شبکه اجتماعیت در تعامل باشن و همچنین محتواهایی داری میسازی که توی اون مدت زمان کوتاه افراد بیشتری رو با بیزینست آشنا میکنند. ولی چیزی که به خودم خیلی کمک کرده و پروژههایی که تا الآن داشتم محتوای همیشه سبز بود که در طولانی مدت بازم میگم در طولانی مدت نتایجی که میده واقعاً عالیه و خیالت راحته که حداقل اون مقدار بازدید رو داری و از اونجا به بعد برای بیشتر شدن اون تلاش میکنی. اگر سوالی درمورد محتوای همیشه سبز و این استراتژیای که بهت گفتم داری میتونی پایین همین بخش واسم بنویسی.