آموزش های مدیریت کسب و کار و کارآفرینی

روش های افزایش فروش اینترنتی (۸ روش کاربردی)

روش های افزایش فروش اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی

روش های افزایش فروش اینترنتی که در این مقاله آوردیم گرچه کمی ساده به نظر میرسند ولی نتایج بسیار ارزشمندی دارند

تو دنیای سریعی زندگی میکنیم و به دنبال ننتایج سریعی هستیم

میخوایم غذا سریع آماده شه، سریع با دیگران ارتباط برقرار کنیم، سریع موفق شیم

و همه زمانی که ۵ ثانیه از بارگذاری سایت گذشته دوست داریم افزایش فروش داشته باشیم

خبر خوبی که دارم شما میتونین با روش های افزایش فروش اینترنتی که در این پست میگیم وب سایت خودتون رو بهینه کنین و فورا به فروش برسین

بعد از تحقیق و تست و یکسری تکنیک های فروش متوجه شدن در بازاریابی دیجیتال میشه در زمان کوتاهی به نتایج خوبی رسید

ما در دوره ی مجازی دیجیتال مارکتینگ این مباحث رو خیلی کامل و حرفه ای آموزش خواهیم داد

۱)صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی رو ساده نگه دارین:

این موضوع شاید برای بعضی از شما کمی عجیب باشه ولی یکی از مهمترین روش های افزایش فروش هست

آخه خیلی از افراد معتقدند باید همه ی محصولات رو در صفحه اول بذارن

اما تعداد محصولات کمتر در صفحه اول در واقع باعث افزایش فروش میشود، به طور کلی هرچه پیشنهاد برای مخاطبان بیشتر باشد در تصمیم گیری دچار تردید میشوند

طبق قانون هیک: هرچه گزینه های کمتری پیشنهاد شود توجه کاربر نسبت به گزینه ها بیشتر میشود

برای مثال اگر شما در صفحه اول ۵۰ محصول معرفی کنین نسبت توجه (attention ratio) در این بخش ۱ به ۵۰ هست!!!

یک نمونه عالی از یک صفحه ساده و در عین حال موثر از Electronic Art

با اینکه هزاران عنوان بازی رو به فروش میرسونن اما فقط چند بازی جدید در صفحه اصلی به نمایش گذاشته میشه
نمونه ای از روش های افزایش فروش اینترنتی برای فروشگاه های اینترنتی
نمونه ای از روش های افزایش فروش اینترنتی برای فروشگاه های اینترنتی

۲)ویدئو هارو به صفحات خودتون اضافه کنین

mashable ادعا میکند اضافه کردن فیلم به وب سایت شما میتونه تا ۸۶% باعث افزایش فروش آنلاین شود

مغز ما اطلاعات رو در ویدئو ها ۶۰ هزار برابر سریعتر از متن پرذازش میکند؛ به همین دلیل علاقه افراد بیشتر به تماشا فیلم هست تا خواندن مطالب

پس یادگیری در مورد محصول یا سرویس شما از طریق ویدئو نسبت به متن بسیار موثر تر خواهد بود

۳)راه هایی برای دریافت ایمیل طراحی کنین

بازاریابی ایمیل هنوز یک روش بسیار مناسب برای بازاریابی دیجیتال هست و یکی از بهترین ROI (نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی) دارد
روش های افزایش فروش اینترنتی با ایمیل مارکتینگ
روش های افزایش فروش اینترنتی با ایمیل مارکتینگ

بسیاری در ایران بر این باورند بازاریابی ایمیل جواب نمیده ولی مدیر دیجی کالا در صحبتاشون گفتن بخش قابل توجهی از فروش محصولات به وسیله ایمیل مارکتینگ هست (در بخش تخفیف های ویژه)

شما با طراحی صفحه فرود میتونین ایمیل کاربران خودتون رو دریافت کنین

یکی از بهترین راه های دریافت ایمیل و جمع اوری ایمیل، ارائه پیشنهادی ارزشمند از قبیل دانلود کتاب الکترونی یا مشاوره رایگان هست

۴)اعتماد سازی برای افزایش فروش آنلاین

همه ی شرکت ها امروزه اهمیت اعتماد مشتریان و social proof رو درک کردن

اگه الان بخشی برای افزایش اعتماد مشتری در وب سایت خودتون ندارین با اضافه کردن همین کار ساده میتونین فروشتون رو به طرز چشمگیری افزایش بدین

مواردی مثل: تصاویر شرکت و کارکنان شما، نظرات مشتریان قبلی و . . .

۵)تولید محتوا متناسب با نیاز بازار هدف شما

تولید محتوای با کیفیت یک راه مطمئن برای افزایش ترافیک و افزایش نرخ تبدیل وبسایت شما هست

شما با تولید محتوا بر اساس مشکلات و نیاز های مخاطبان میتونین ترافیک هدفمندی جذب کنین و همچنین شما با اینکار در حوزه کاریتون تخصص خودتون رو به نمایش میذارین (که این عالیه)

برای مثال محصولی برای کاهش وزن دارین: میتونین محتوایی مثل روش های کاهش وزن، عوامل موثر در کاهش وزن و . . . تولید کنین

۶)به طور واضح دلایل برتری خودتون رو بیان کنین

شما با ۱ یا ۲ جمله باید ارزش محصولات و خدمات خودتون رو بیان کنین

این جملات باید شامل ۲ ویژگی باشن

توضیح بده چطوری مشکلات مشتریان رو حل میکنین
مزایای خاص محصول شما چی هست ؟!

۷)راه اندازی چت آنلاین در وبسایت

ابزار چت آنلاین یک راه بسیار عالی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان شما هست

بازدیدکنندگان میتوانند هر سوالی که دارند رو به راحتی بپرسن و به سرعت پاسخ رو دریافت کنند

و یک ابزار جالب برای دریافت آدرس ایمیل هست

۸)دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت

یک راه عالی برای بهبود کیفیت وبسایت شما این هست که به هرگونه اعتراض یا سوالی که ممکن هست از طریق محتوای موجود در دسترس نباشد پاسخ دهید

همانطور که بازاریابی هاروارد پیشنهاد کرده بر روی مشتریان خودتون تمرکز کنین نه رقبا!

۱ لیست بردارین و هر تردید و سردرگمی که فکر میکنین بازدیدکنندگان بر اساس اطلاعات فعلی موجود در سایت براشون پیش میاد بنویسین

تصور نکنین بازدیدکننده ها میتونن پاسخ هارو پیدا کنن

شما باید مطمئن شین همه چیز به راحتی قابل دسترسی هست

با اینکار راه حل هایی برای مشکلات احتمالی پیدا میکنین. اینکار نه تنها باعث افزایش فروش سایت میشه بلکه باعث میشه سایت کاربر پسند تر شه و تجربه کاربری بهتری ایجاد کنه.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن