آموزشاستراتژی های سئو

چرا تلاش برای رسیدن به رتبه اول گوگل یعنی خودکشی؟ – دیجیتال باش

دیگه به اینکه چطور رتبه اول گوگل بشید فکر نکنید و زمان و بودجه خودتون رو هدر ندید!

بعنوان متخصص سئو، شرکت ها و کسب و کارهای زیادی از طریق ایمیل درخواست مشاوره و تعیین استراتژی سئو و محتواشون دارند اما یکی از پرتکرارترین ایمیل هایی که بهم زده میشه، این سوال و درخواست هست که:

  • میخواهیم در فلان کلمات کلیدی، رتبه اول گوگل و به اصطلاح TOP LINK باشیم، چطور میتونید بهمون کمک کنید؟

نمونه ایمیل یکی از دوستان برای مشاوره رتبه اول گوگل

اگه شما هم درحال تلاش برای رتبه اول در سرچ گوگل در برخی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری تون هستید، پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو مطالعه کنید تا از ضرر چند ده میلیونی خود جلوگیری کنید یا به عبارتی بهتره بگم با خوندن این مقاله چند ده میلیون تومن سود کنید!


رتبه ۱ گوگل
لینک اول گوگل

معمولا چند دسته ایمیل(info@digitalbash.ir) برام میاد:

  • ایمیل هایی که ازم درخواست تعیین قیمت سئو سایت یا پروژه شون رو دارند
  • ایمیل هایی که درخواست مشاوره دارند که چطور رتبه اول یا تاپ لینک باشن در برخی کلمات کلیدی (پرتکرارترین ایمیلی که دریافت میکنم)
  • ایمیل هایی که پرسشی دارند و سوال خودشون رو مطرح میکنند تا من جواب بهشون بدم

و من میخوام خیلی خلاصه اول جواب این مورد رو بهتون بدم که هرگز تمام وقت و انرژی خودتون رو تلف نکنید برای بدست آوردن رتبه اول یا لینک ۱ گوگل روی کلمه یا کلمات کلیدی خاصی!

نگاهی به امار دو تصویر زیر بندازید:

امار بازدید روزانه سایت عباسمنش از طریق افزونه similar web

(امار تخمینی توسط افزونه کروم similar web داده شده که بصورت نسبتا دقیق، میتوانید امار بازدید یک سایت رو بصورت رایگان مشاهده کنید)

اگه با برنامه های استاد عباسمنش اشنا باشید، حتما میدونید که تمرکز و توجه شون رو محتواشون هست و نه رتبه شون در کلمات کلیدی

 

امار بازدید یک سایت موفقیت که توجهی به رتبه کلمات کلیدی ش نداره

این امار افزونه وردپرس سایت یکی از پروژه هایم هست که بزودی امار گوگل انالیتیکسش رو براتون قرار میدم. همونطور که میبینید در هر ماه نزدیک به ۳۱ هزار بازدیدکننده از طریق جستجو در گوگل (هیچ نوع تبلیغاتی در هیچ سایت ندارند!) وارد این سایت میشوند.

یه سوال: حدس میزنید اونها توی چندتا از کلمات کلیدی شون، رتبه شون رو پیگیری میکنند؟!

جواب سوال، صفر است!

منظورم این نیست که اونها سایت شون رو سئو نمیکنن! بلکه منظورم اینکه اونها روی رتبه شون تمرکز نمیکنن!

آیا واقعا امکان داره بدون توجه به رتبه کلمات کلیدی مون، بازدیدمون رو افزایش بدیم؟

خیلی خلاصه بخوام بهتون بگم، بله

این امار سایت نیل پاتل هست در سال ۲۰۱۹ (نیل یکی از افراد الهام بخش حوزه دیجیتال مارکتینگ هست)

امار سایت نیل پاتل در سال 2019 که ماهانه 2 میلیون و 375 هزارنفر بازدیدکننده داره!

و این امار سال پیش نیل هست، یعنی سال ۲۰۱۸

امار بازدید سایت نیل پاتل که هیچ اعتقادی به رتبه یک گوگل نداره!

ایده این مقاله از سایت نیل گرفته شد و اونم دقیقا همینطور فکر میکنه که رتبه یک گوگل ارزش اینکه تمام وقت و انرژی مون رو صرفش کنیم، نداره

نیل در سال ۲۰۱۸ ماهانه ۹۷۰ هزار بازدیدکننده در ماه داشت اما در سال ۲۰۱۹، ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار! این یعنی نزدیک به ۱۴۴درصد افزایش رشد بازدیدکننده داشته! در صورتی که همونطور که خودش هم توی مقاله اش اشاره کرده، اصلا روی رتبه کلمات کلیدی ش تمرکز نکرده

این افزایش بازدید فقط برای افرادی اتفاق میوفته که تصمیم میگیرن بجای تمرکز روی رتبه خاصی در کلمات کلیدی شون، روی محتوا و کیفیت اون و سئو (بدون اینکه رتبه اول گوگل رو بخوان!) تمرکز کنن. اونا به کاربران شون احترام میذارن و موتورهای جستجو هم در عبارت های مرتبط زیادی رتبه های مناسبی بهشون میدن.

تاکید میکنم، تمام صحبت من تا اینجا در مورد این بود که روی رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی تون تمرکز نکنید اما به سئو سایت و محتواتون رسیدگی کنید.

چرا پس رتبه اول اینقدر برامون مهم شده؟

تحقیقاتی که تیم ahref روی نزدیک به ۱۰۰هزار کلمه کلیدی انجام داد، این نتیجه رو داشت که :

امار نرخ کلیک رتبه های جستجو و رتبه بندی در گوگل

فکر نکنید اشتباه کردم! اگه مقاله Ahref رو هم بخونید متوجه یک نکته مهم که خیلی ها بعد از دیدن این امار متوجهش نمیشن، میشید:

این امار در هر کلمه و در شرایط متفاوت، ممکن است تغییر کند.

یک سوال از شما دارم، فرض کنید بدنبال خرید یک گوشی اندرویدی هستید، برای مثال سامسونگ s7 و در گوگل سرچ میکنید. اولین گزینه ای که دوست دارید انتخاب کنید، اولین سایتی که دوست دارید ببینید چیه؟ بله درسته دقیقا 👌 شما بدنبال دیجی کالا میگردید حتی اگه دیجی کالا رتبه اول نباشه، یعنی شما اول به برند اعتماد میکنید.

یا یه مثال دیگه، فرض کنید میخواید ماشین تون ببرید تعمیرگاه، شما نمیگید من به اولین تعمیرگاهی که رسیدم ماشین رو میبرم! بلکه چیزی که میگید اینکه من میرم فلان تعمیرگاه که مطمئنم کارش درسته یعنی شما به یک برند اعتماد میکنید و براتون اهمیتی نداره که این تعمیرگاه، کجای شهر قرارداره و چقد از شما فاصله داره.

زمانی که کاربرا هم یک کلمه رو سرچ میکنند، مهم ترین عامل طبق نظر سنجی (که توی کانال های مرتبط تلگرام انجام دادم و اینجا هم قرار میدم و شما هم میتونید شرکت کنید) برند سایت بود. یعنی وقتی من در زمان سرچ برمیخورم به برند دیجی کالا، دیگه اولین انتخاب من رتبه اول نتایج گوگل نیست! انتخاب اول من، دیجی کالائه چون میدونم این سایت دقیقا نیاز من رو برطرف میکنه و اگه این سایت رو باز کردم و جوابم رو نگرفتم، نیازم رو برطرف نکرد، اون موقع برمیگردم به نتایج دوباره و سایت دیگه ای رو باز میکنم.

مثلا در حوزه دستگاه های چاپ بنر، سیمای شهر برند برنامه ما همینه، ما همین برنامه ریزی رو براشون داریم و روی همین بحث تمرکز کردیم توی استراتژی سئومون

افتخار میکنم که کیفیت کارم، برام مهم ترین ارزش در کار و تخصصم هست. کیفیت از هرنظری (خروجی پروژه، ارتباط با مشتری، تحویل به موقع پروژه ) من و سیمای شهر بیشتر از یک سال هست که همکاری مون رو قالب پروژه های مختلف داریم ادامه میدیم و هردوطرف از این همکاری راضی هستیم.

چرا اینقد تاکید میکنم که روی لینک اول یا رتبه اول بودن تمرکز نکنید؟

  1. هیچ تضمینی وجود نداره که رتبه ۱ برابر با کلیک بیشتر باشه! حدودا دی ماه بود فک کنم، پرسشنامه ای رو طرح کردم و از کاربران خواستم رفتارشون زمان جستجو عبارتی رو بگن، نزدیک به ۵۱ درصد افراد در زمان جستجو به برندها اعتماد میکنند و نه به رتبه بندی گوگل! این به این منظوره که اگه فردی بدنبال خرید موبایل باشه و عبارت ” خرید گوشی شیائومی mi 3 ” رو برای مثال جستجو کنه، در ۱۰ نتیجه ای که گوگل بهش پیشنهاد میده بدنبال برند دیجی کالا میگرده حتی اگه این سایت رتبه ۶ یا ۷ باشه! پس رتبه بالاتر به منظور کلیک بیشتر نیست!
  2. هیچ راه حل تضمینی برای رتبه #۱ وجود ندارد! همانطور که میدونید، گوگل نتایج رتبه بندی رو براساس موقعیت جغرافیایی و سایر اطلاعات، شخصی سازی میکنه! این به این معنی است که برای من که در رفسنجان هستم ممکنه سایت شما در رتبه اول و برای شما رتبه سایت تون #۳ باشه! هیچ راه حل تضمینی برای اینکار وجود نداره.
  3. حتی اگر رتبه #۱ را کسب کنید، تضمینی برای ماندن طولانی مدت در این رتبه نیست! فقط کافی است به تغییرات الگوریتم های گوگل در ۱۲ ماه اخیر توجه کنید! چندین اپدیت هسته اصلی خبر از تغییرات بزرگ گوگل میده و هیچ تضمینی وجود نداره که شما بعد از اینکه هزینه و انرژی و منابع تون رو سرمایه گذاری کردید برای رتبه ۱، این رتبه و دستاورد رو از دست ندید! چرا که فاکتورهای گوگل همواره درحال تغییر هستند!
  4. کافیه نقشه گرمایی گوگل رو نگاه کنید تا متوجه بشید در حال حاضر برای کاربران، اولویت بالاتری از رتبه اول وجود داره! کاربران بیشتر روی نتایج معنادار (کادر سمت راست شکل رو میبینید؟ همون) و حتی نرخ کلیک روی تبلیغات باعث شده تا کمتر به رتبه های دیگه کاربران دقت کنن.نقشه گرمایی گوگل، جاهایی که کاربران بیشترین کلیک را میکنند

 

برای همینه که ما در خدمات تعیین و طرح استراتژی سئو در دیجیتال باش، تمرکزمون روی برندینگ مثبت بیشتر شما و بازدید هدفمند بیشتر هست. بازدیدی که باعث افزایش فروش شما بشه، بازدیدکننده ای که دقیقا به دنبال شماست و به شما نیاز داره.

 

 

چکار کنیم بجاش؟ تمرکز کنین روی کلمات کلیدی سودآور و لانگ تیل – شما باید ورودی سودمند و مفیدی داشته باشید از هر مقاله، ورودی ارزشمندی که براتون درامد داشته باشه مهمه نه رتبه تون رو کلمات کلیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن