تاثیر ساختار url در سئو
متن ویدئو تاثیر url و آدرس صفحه در سئو
یکی از سؤالاتی که اکثر دانشجوها میتونم بگم از بنده پرسیدند درمورد این بود که URL صفحات یا آدرس صفحاتمون به چه صورت باشه، چند وقت پیش یک مبحثی بین سئو کارها رواج پیدا کرد به اسم آدرسهای دوست داشتنی برای گوگل.
اول توی پرانتز یک موضوعی رو بهتون بگم، نمیدونم قبلاً گفتم یا نه، گوگل هیچ زمانی فاکتورها و الگوریتمها رو حالا به صورت مستقیم نمیآد به کاربرها بگه که مثلاً الآن این الگوریتم رو زدیم، این کارو انجام میده و اگر فلان کارو بکنید به نتیجه خوبی میرسید. گوگل هیچ زمانی درمورد الگوریتمها و چه چیزهایی خوب هست و چه چیزهایی بد هست صحبت نمیکنه و فقط دیدگاهش اینه که شما خودتون اصولی کار کنید برای کاربرای خودتون و اگر اوکی کارکنید ما بهتون رتبه میدیم.
خب این از این که اکثر کارهایی که شاید توی گوگل ببینید توی وبسایتها ببینید اکثراً اینها یکسری فرضیه هست که افراد براساس تجربهها و براساس آزمون و خطاهایی که کردن بهشون رسیدن. مخصوصاً آدرسها و URL های صفحات هم یکی از موردهایی هست که حالا خیلی نظرات متفاوتی درموردش هست. من کاری رو که شخصاً انجام دادم و باز هم ازش نتیجه گرفتم رو بهتون میگم و با یکسری دلیل و منطق، اول اینکه آدرسهای دوست داشتنی برای گوگل همزمان دوست داشتنی باشه برای کاربرهای خودمون.
توی مرحله اول آدرس URL کوتاه باشه، یعنی قرار نباشه یک جمله یا مثلاً ۸ کلمه ۹ کلمه فقط آدرس URL اون صفحه باشه. تو مرحله اول. تو مرحله دوم انگلیسی باشه، حالا برای چی در زبان فارسی، انگلیسی باشه، من این رو در نظر گرفتم که برای کاربرهای خودمون زمانی که دران URL ما رو توی شبکههای اجتماعی یا هرجای دیگهای که بخوان منتشر کنند URL اگر انگلیسی باشه خیلی شیکتر و قشنگتره.
حتما بخون استراتژی خوشه محتوا (تاپیک کلاستر Topic Cluster) + فیلم
چون اگر فارسی باشه میتونید تست کنید URL به همراه کلی درصد و کد و فلان و فلان و فلان کپی میشه و خیلی جذاب نیست توی شبکههای اجتماعی یک URL به این صورت داره منتشر میشه ولی اگر انگلیسی باشه خیلی جلوه بصری زیباتری توی مرحله اول داره. این از نظر من هست و حالا میریم سراغ مبحث این که URL ما دارای کلمه کلیدی باشه.
برای این یکسری شبهات وجود داره و هرکسی یکسری نظر داره برای این موضوع. یکسریها میگن فینگلیش بنویسم یعنی اگر درمورد آموزش سئو وردپرس داریم صحبت میکنیم، بیایم به صورت فینگلیش بنویسم amozesh-seo یعنی کلمات انگلیسی ولی به صورت فارسی بنویسیم، ولی کاری که من پیشنهاد میدم اینه که بنویسیم seo-wordpress یا حتی اگر آموزش رو هم حالا به صورت اختصار بنویسیم میتونه باز هم خوب باشه چرا میگم انگلیسی به دلیل اینکه گوگل براساس حالا translate ای که داره متوجه میشه که شما دارید از چه کلماتی استفاده میکنید و ترجمه اون URL چی میشه و متوجه میشه که اون URL دقیقاً مرتبط هست به آموزش سئو وردپرس ولی زمانی که شما دارین فینگیلیش مینویسید یه کلمهای هست که حالا مندرآوردیه به قول من، از پیش خودمون یک کلمه نوشتیم با یک املائی که گوگل اصلاً متوجه نمیشه، اصلاً نمیتونه نتیجه جالبی داشته باشه.
پس میتونیم ترجمه شدهاش رو به انگلیسی بنویسیم، از اونجایی که میتونیم بفهمیم که گوگل براساس translate ای که داره میتونه ترجمه کنه اون مقاله رو اون URL رو و متوجه بشه که آیا مرتبط هست به صفحه ما یا نه.
یک نکته همینجا بهتون بگم که این URL هم این URL و این آدرسها هم دقیقاً یکی از پارامترهای گوگل هستند و همه چیز نیست. اگر این رو در کنار سایر موارد رعایت کنیم نتیجه میگیرم. اگر تک تک بخوایم بررسی کنیم نتیجه جالبی نمیگیرم. اینو برای این میگم که از فردا نرید برام یکسری لینک بفرستید بگید آقای عظیمی این لینک فارسی هست ولی مثلاً توی صفحه اول و حتی لینک اول هست.
حتما بخون زامبی پیج ها و تاثیر آنها در سئو (۳ دقیقه فیلم)
من خودم قدیمها مقالاتم که نوشته بودم یکسری هاشون هنوز مثلاً فارسی هست ولی خب توی لینک اول هست به معنای این نیست که حالا صفر و صد فقط بخاطر همین URL باشه. میگم فاکتورهای خیلی زیادی تأثیر میگذاره روی سئو. خب حالا درصورت اینکه صفحتون رو میخواین پاک کنید یا یک صفحه پاک شده دارین حتماً باید ریدایرکتش کنید و به وسیله افزونه Redirection میتونید این فعالیت رو انجام بدین.
این رو اینجا گفتم به دلیل اینکه یکسری از دوستان حالا شاید الان ۴، ۵ تا URL فارسی دارن و تازه وبسایتشون رو زدن و حالا میخوان اونا رو پاک کنند. اگر خواستید اونارو پاک کنید به وسیله این افزونه میتونید ریدایرکت کنید رو یه آدرس جدید. مفصل تو یه ویدئو درمورد این مبحث ریدایرکت کردن و ارور های ۴۰۴ صحبت میکنیم.
یکی از مباحث آموزش سئو تاثیر ساختار url بر سئو بود که ویدئو رو رایگان براتون در این بخش قرار دادم .
چه نکاتی رو باید برای آدرس صفحات سایت در نظر بگیریم ؟
یکی از مباحثی که مدتی بین سئو کاران رواج پیدا کرده بود موضوع url های دوست داشتنی برای گوگل بود
همونطور در ویدئو هم گفتم خیلی از تکنیک های سئو صرفا فرضیه هایی هستن برای موفقیت در سئو و با آزمون خطا به نتیجه میرسند، و گوگل هم هیچ اطلاعاتی رو در مورد الگوریتم ها و آپدیت ها بصورت مستقیم در اختیار کاربرانش قرار نمیده که به نظر من جذابیت سئو و دوست داشتنی بودن سئو هم به همین هست .
حتما بخون سئو چطور کار میکنه ؟ (آشنایی با نحوه کار گوگل)
ما میتونیم سناریو هایی بچینیم و برای خودمون ایده پردازی کنیم، استراتژی هایی رو طراحی کنیم تا به موفقیت ختم بشن !
ولی آنچه که در مورد url ها و آدرس های صفحات در موردش فرضیه سازی شده
لینک ها کوتاه باشد : پیشنهاد میشه که بجای استفاده از لینک های طولانی که ۵ الی ۶ کلمه هستند و بهتره بگم که ۱ جمله اند، بهتره از url کوتاه استفاده کنیم .
انگلیسی باشد : دوستان اهل نظر میگن خیلی بهتره که آدرس صفحات انگلیسی باشه بجای اینکه فارسی باشه !
من کاری به گوگل و فاکتور هاش ندارم ! به نظر من شمایی که کاربر بنده هستی و داری این مقاله رو مطالعه میکنی، در صورت مفید بودن این ویدئو زمانی که بخوای این پست رو با سایر دوستان و همکارانت به اشتراک بذاری خیلی بهتره که بصورت انگلیسی باشه. چرا ؟! بخاطر اینکه اگر فارسی باشه زمانی که به اشتراک میذارید پر از کد های عجیب غریب و یک url زشت و بد ربخت میشه ???? ولی اگر انگلیسی باشه به راحتی و شیک و مجلسی میتونید با دوستانتون به اشتراک بذارید .
دارای کلمه ی کلیدی باشد : شاید دارید میپرسید ای بابا ! میگی انگلیسی باشه بعد میگی کلمه کلیدی هم داخلش قرار بدیم؟ مگه کیور ما انگلیسیه ؟!
باید بگم آره قرار بدین ولی ترجمش رو قرار بدین، مثلا مقاله آموزش سئو این آدرس صفحش هست : https://digitalbash.ir/seo-training/
اصلا فرضیه غیرقابل باوری نیست، گوگل میتونه با همون ترنسلیت خودش این url رو ترجمه کنه و با مطالب داخل صفحه مطابقت بده! از نظر من که چند وقتیه با گوگل دارم سرو کله میزنم اینکار براش مثل آب خوردنه ????
امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه و تاثیر ساختار url رو در سئو متوجه شده باشید .