بازاریابی محتوا چیست ؟ ۵ دلیل پولسازی Content marketing
بهترین تعریفی که میتونستم در مورد بازاریابی محتوا داشته باشم رو در این ویدئو توضیح دادم و علاوه بر اون دلایل اینکه چرا محتوا و بازاریابی اون انقدر پولساز بررسی کردم و اصلی ترین دلیل اینکه من با تمام وجود دارم این مدت روی بازاریابی محتوا زمان میذارم دقیق همین موارد هستند.
متن ویدئو بازاریابی محتوا چیست ؟
تو این ویدئو میخوایم درمورد ۵ دلیلی که چرا بازاریابی محتوا پولسازه و اصلاً بازاریابی محتوا چیه حرف بزنیم به تولید محتوای هدفمند و توزیع مناسب اون برای جذب و حفظ مخاطبان بازار هدف مارو بهش میگیم بازاریابی محتوا ولی بریم سراغ اینکه چرا و چطوری بازاریابی محتوا پولسازه، مورد اول بازاریابی محتوا به شما کمک میکنه که تسلط و تخصص خودت رو به رایگان به نمایش بزاری یعنی نشون بدی نسبت به این خدماتی که میخوای ارائه کنی چه تخصصی داری و به این محصولی که میخوای بفروشی چه تسلطی داری.
مورد دوم همه ی ما میدونیم که اولین ارتباط خیلی ارتباط مهم و مؤثریه و میخوام بهت بگم که اولین ارتباط افراد تو فضای آنلاین با بیزینس شما به کمک محتوا اتفاق میافته، در نتیجه ما باید اولین ارتباط خودمون رو با مخاطبان هدف خودمون به درستی و صحیح اجرا کنیم که نتایج خوبی رو داشته باشیم.
مورد سوم در صورتی که محتوایی که آماده کرده باشیم یک نیازی رو از مخاطب ما برطرف کرده باشه، بوجود میآره، اونم احساس وفاداری مخاطبمون نسبت به ماست. به خاطر اینه که ما یک نیازی از اون برطرف کردیم و این کمک میکنه که اون شخص مارو به افراد خیلی زیادی معرفی کنه که خیلی ارزشمنده.
مورد چهارم که من خیلی بهش علاقه دارم و به نظر من تفاوت فضای آفلاین و فضای آنلاین دقیقاً توی همین مورد هست در دسترس بودن محتوای ما بدون محدودیت زمانی و مکانی برای تعداد نامحدودی از افراد هست یعنی در هر لحظه از هر شهری در هر ساعتی که بخوان محتوای مارو ببینند بدون محدودیتی که چه تعداد آدم میتونه تو اون لحظه نگاه کنه محتواها در دسترس هستند و افراد میتونن اونارو توی سایت ما و شبکههای اجتماعی ما ببینند و با بیزینس ما و محصولات ما آشنا بشن.
مورد پنجم هم برمیگرده به اینکه ما میتونیم به کمک تولید محتوا و بازاریابی محتوا احساس نیاز اون مخاطب رو نسبت به محصول خودمون ایجاد کنیم. ببینید خیلی وقتا مخاطبای ما یکسری نیاز دارن و به دنبال رفع اون نیازها هستند و حتی یه وقتایی هم پیش میآد که مخاطبها یک سری نیازها رو فراموش کردن بگونهای، ما هم میتونیم به کمک این محتوایی که داریم آماده میکنیم احساس نیاز درون مخاطبمون و بازار هدفمون ایجاد کنیم که باعث بشه محصولمون رو به تعداد خیلی بیشتری آدم بفروشیم.
یه موضوعی رو روشن کنم اینکه میگم احساس نیاز ایجاد کنیم، برای افرادی که اون محصول ما رو میخوان و یه جورایی بهش نیاز دارن، اینکه به همه آدمها یسری محصول بخوایم بفروشیم به نظر من بازاریابی نیست یچیزی شبیه کلاهبرداری میمونه اگر اون فرد به اون محصول نیاز نداشته باشه ولی اگر نیاز داشته باشه ولی نمیدونه ما میتونیم به کمک محتوا یادآوری کنیم و بهش بگیم این محتوا این نیازها رو برطرف میکنه و درصورتی اون نیازها رو داشته باشه میتونه محصول مارو بخره اگر درمورد این مواردی که گفتم سؤالی داشتی میتونی پایین همین بخش واسم بنویسی.