درباره یک سئوکار؟!

من، محمد خرمی هستم! سئوکار و متخصص بازاریابی درونگرا.

در وبسایت شخصی ام، در مورد گذشته و روندی که طی کردم و میکنم نوشته ام.

من اکثر وقتم رو صرف تحقیق و انجام پروژه هام میکنم. تحقیقات من بیشتر در زمینه روانشناسی در فروش هستند و به دنبال کشف فرمول و روشی هستم که با استفاده از اون، هرکسب و کاری فروش بسیار بالایی را تجربه کند و مهم تر از همه، به دیگران بسیار کمک کند.

مدرس کارگاه های سئو و بازاریابی محتوا هستم. در دانشکده هایی که مشغول تحصیل بودم، ورکشاپ های سئو و راه اندازی کسب و کار اینترنتی را برگزار میکردم و به اساتید دانشگاهم مشاوره میدادم برای تولید محصولات و بازاریابی آنها در اینترنت. کارگاه هایی هم بصورت خصوصی برای برخی استارتاپ ها برگزار کردم و در مورد استراتژی های ورود به بازار صحبت کردم که در این کارگاه ها هم آموختم و هم آموزش دادم.

فلسفه کار ؟

من به عرفان علاقه ویژه ای دارم!! دنیا را سعی میکنم از دیدی ببینم که هم به خودم و هم دیگران کمک میکند!

تابستان سال ۹۶، این سوال ذهن من رو بسیار مشغول کرد که کار کردن یعنی چی؟ چرا کار میکنیم؟!!!

این سوال شاید جواب ساده ای داشته باشد : برای پول؟! اما واقعا پول میتواند انگیزه دهنده ما باشد برای کار کردن؟!

به مدت یک هفته بصورت فشرده روی پروژه هایی که داشتم کار کردم و وارد بازه زمانی شدم که باید برای دیدن نتیجه ۱ ماه صبر میکردم. این یک فرصت طلایی بود برای اینکه دنبال جواب این سوال برم

چرا کار میکنیم؟!

من برای تمامی سوالاتی که از خودم میپرسم، وقت میگذارم و فکر میکنم و جواب خودم رو یادداشت میکنم و بعد به دنبال این هستم که ایا این جواب در واقعیت هم درست است؟

(این روش من برای پاسخ به سوالات ۲ دلیل دارد : یکی اینکه این احساس را داشته باشم که خودم میتوانم راه حل های مشکلاتم را پیدا کنم و دیگری استفاده از قدرت تفکر است. پیشنهاد میکنم کتاب کم عمق ها را اگر مایل بودید در مورد تاثیر اینترنت بر کم عمق شدن و عجول شدن انسانها را بدانید، مطالعه کنید.)

برای من سوال بود که چرا یک کارگر ساختمانی درامد کمتری نسبت به یک دکتر و یا مهندس دارد؟ و سوال های بسیاری که جواب آنها در یک کلمه پیدا کردم:

ارزش آفرینی

در متمم، با این بحث بیشتر آشنا شدم و فهمیدم ارزش افرینی میتواند مرز بین شکست یا رشد یک شرکت باشد!

چرا کار میکنیم؟ جواب این بود که ما همه انسانها راه حل هایی برای مشکلات و چالش های یکدیگر داریم و با ارائه این راه حل ها، به یکدیگر کمک میکنیم و فهمیدم هرچه مشکل بزرگتری را حل کنیم و راه حل های بهتر و بیشتری بدهیم، به همان نسبت هم درآمد بیشتری کسب میکنیم.

وقتی ما دندان درد داریم، راه حل اون مراجعه به دندان پزشک است! وقتی میخواهیم خانه ای را بسازیم به یک مهندس معماری مراجعه میکنیم!

کار یک کارگر ساختمانی را هرکسی میتواند انجام دهد اما ایا کار یک دکتر جراح و یا یک مهندس را هرکسی میتواند انجام دهد؟ ایا مسائلی که آنها حل میکنند، ارزش یکسانی دارد؟!!

این جواب به من کمک کرد تا دید بسیار وسیع تری نسبت به کار کردن پیدا کنم و بدانم تمرکز در کار فقط داشتن درآمد بالاتر نیست! بلکه ارائه راه حل های بهتر و بیشتر برای مشکلات دیگران است و تصمیم گرفتم به جای تمرکز بر درآمد بیشتر، به فکر ارائه راه حل های بیشتر و پیدا کردن نیازها و مشکلات بازارهدفم باشم.

 

چه مهارت هایی را کسب کرده و میکنم؟

از سال ۹۲، وارد حوزه سئو شدم و در کلاس های چند تن از اساتید این حوزه شرکت کردم و نکاتی اموختم اما مشکل از جایی شروع شد که زمانی که خواستم این اطلاعات را در عمل اجرا کنم، به نتیجه نرسیدم! سایت هایی که ناموفق بودم در سئو اونها چون اطلاعاتی که دریافت کرده بودم ناقص بود! و در عمل اجرایی نشده بود. اون زمان، تمام درامدی که از این پروژه ها بدست آورده بودم را پس دادم و شروع کردم به کارآموزی در شرکت های طراحی سایت و تجاری تا با کسب تجربه و سئو رایگان پروژه های آنها، دانش و مهارتم را تکمیل و کاربردی کنم.

یکسالی درگیر برنامه نویسی اندروید شدم ولی چون علاقه ای نداشتم و فهمیدم که برای من اینکار لذت بخش نیست، به حوزه خودم برگشتم.

چند وقتی بصورت فریلنسری پروژه های سئو انجام دادم و بعد در شرکت های سیکا،گراتک، اینستا بعنوان متخصص و کارشناس سئو شروع به فعالیت کردم.

حضور در شرکت سیکا یکی بهترین تجربه های من بود! من بعنوان کاراموز از مدیرعامل شرکت، اقای افراش، نکات بسیار مهمی آموختم. (برای ایشون و کسب و کار جدیدشون در کشور ایتالیا، ارزوی موفقیت دارم )

بعد از ازمایش دانش و مهارتم در سئو و فهمیدن دلایل شکست در پروژه های سئو،  سال ۹۵، سایت زعفران نگین را سئو کردم. این سایت بدون هیچ بک لینکی به مدت ۱ سال، در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری اش، در رتبه های اول تا پنجم بود.

بعد از اینکه متوجه شدم میتوانم دانشم را در عمل پیاده سازی کنم و نتیجه بگیرم، سایت هایی در زمینه هاستینگ، خرید وفروش ف*ی*ل*ت*ر شکن ، پوشاک و نشریات را سئو کردم و مشاور سایت های بسیاری  بودم.

سال ۹۶ متوجه شدم که سئو در حال تغییرات بسیار است و مثل قبل نیست!

حس کردم باید تا مهارت های مرتبط بیشتری را کسب کنم و بعد از تحقیق، به این نتیجه رسیدم که بازاریابی درونگرا، بهترین مهارتی است که باید بیاموزم.

سایت های بست سی ان سی ، سیمای شهر، پسته اسماعیلی، بروز استور و کیهان نور از جمله وبسایت هایی هستند که درحال همکاری با آنها هستم.

این روزها در حال تمرین تبلیغ نویسی و انجام پروژه های سئو هستم و خوشحال میشوم بتوانم با شما گپ و گفتی داشته باشم.

برترین دانشجوی دوره کارافرینی دانشگاه منتظری

 

سئوکار

تصاویری از مشتریان خوشحال پشت سر من

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن