نماد سایت تجربه حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت با دیجیتال باش

سئو خارجی چیست ؟ اشتباهات رایج Off-page seo

با درک این موضوع خیلی راحت متوجه خواهید شد که چرا سئوی سایت های برند راحت تره، و متوجه می‌شوید که چرا خیلی وقت‌ها بک لینک بی‌تاثیر می‌شوند، در این ویدئو مهم‌ترین عوامل موثر بر سئو خارجی رو توضیح دادم و از این به بعد اشتباهات رایجی که پیش میاد رو دیگه انجام نمیدین.

متن ویدئو سئو خارجی چیست ؟ اشتباهات رایج Off-page seo

سئو خارجی فقط بک لینک نیست. طبق تعاریف، off-page-seo یا همان سئو خارجی به مجموعه کارهای گفته می‌شود که ما خارج از سایت انجام می‌دهیم یا به صورت طبیعی شکل می­‌گیرند که باعث میشه ما بهبود رتبه داشته باشیم. اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده‌­تر داشته باشم می‌توانیم بگوییم به شهرتی که ما در فضای دیجیتال و اینترنت داریم، سئو خارجی گفته می‌شود.

در نتیجه خیلی راحت می­‌توانیم درک کنیم این که در فضای وب، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مختلف، پلت‌فرم‌های ویدیو و فایل های صوتی و هر چیز دیگری، در آنها این که به چه مفهومی و با چه موضوعی در مورد ما حرف زده میشه چه بسا لینکی ساخته بشه چه لینکی ساخته نشه در سئو خارجی موثر است.

این که بازدید وب سایتمون به صورت مستقیم در سایت و روی صفحات سایتمون به چه صورت است خیلی اهمیت دارد. این که کاربرها از شبکه‌­های اجتماعی وارد وب­سایت شوند، در سئوی خارجی اهمیت دارد. اگر قراره بریم سراغ سئو off-page و مثلا روی بک لینک کار کنیم، طبیعتاً باید مسائلی که باعث می‌شود وبسایت ما یطور طبیعی این فاکتورها رو جلوه بده، پیش بگیرید.

خیلی راه کارهای زیادی است که بتوانیم این کارها را انجام بدیم مثلا ورودی فیک بزنیم و مسائل این چنینی که ریسک بالایی داره و برای کسی که متخصص نیست واقعا هم هزینه‌بر هست و  باعث میشه که یک وقت­هایی جریمه هم بشوند، در نتیجه بهترین کاری که من پیشنهاد می­‌دهم و حتی خودم هم که متخصص هستم و می­توانم این کار را به صورت فیک انجام بدم میام دنبال سراغ تولید محتوا ویدیو، یعنی یکی از سیگنال‌های خیلی قوی که ما می‌توانیم دریافت کنیم، استفاده از محتوای ویدیویی است که خیلی می‌شود در شبکه های اجتماعی مختلف، در پلتفرم­‌های انتشار ویدیو و… ازش استفاده کرد و از آن­جایی که زمانی که داریم در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم­‌های متفاوت این ویدیوها رو به اشتراک می­‌گذاریم، طبیعتاً هم بازدیدهای مستقیم رو برای وبسایتمون می‌سازند و در شبکه‌های اجتماعی یک شهرتی رو برای ما بدست میاره که باعث میشه بک لینک­هایی هم که می‌سازیم تاثیر بالایی داشته باشد.

ولی می­خوام بهت بگم با توجه به سختی کلمه موردنظر شما، این که چه قدر فاکتورهای سئو خارجی رو همزمان اجرا کنید اهمیت زیادی دارد. در یک سری پروژه‌ها، کلمه کلیدی خیلی سخت نیست و می‌شود فقط با بک لینک رتبه گرفت ولی برای کلمات کلیدی خیلی سخت، مهم­‌ترین عاملی که باعث میشه شما، رتبه بگیری، طبیعی بودن و داشتن تمامی فاکتورهاست، به خاطر این که تو داری با سایر رقبا بررسی میشی. برای مثال در یک پروژه‌، اهمیت برندینگ و شهرت در فضای وب خیلی مهم نباشد و سایر پروژه‌ها و سایر وب‌سایت‌ها، یک همچین سیگنال‌هایی رو نداشته باشند شما با بک لینک و این جور چیزها خیلی راحت می­‌توانید رتبه بگیرید، ولی اگر می‌خواهید روی کلمات کلیدی سخت کار کنید، مهمترین کاری که باید انجام بدید اینه که این سیگنال‌ها داشته باشید.

ولی می­خوام اینو بهت بگم که برای همینه که وبسایت‌های برند، رتبه گرفتنشون خیلی متفاوت هست و دارند سر چیزهای دیگری در سئو، با هم رقابت می‌کنند. اکثر کارهایی که ما می‌خواهیم روی پروژه های صفر کیلومتر انجام بدیم، آنها دیگه نباید انجام بدهند. چون بالاخره استارت آپشون در موردش، حرف زده می‌شود و شبکه اجتماعی دارند و یک تیم دارد روی این پروژه کار می­‌کند و این مدل اتفاقات، سرچ برند و خیلی چیزای دیگه به صورت طبیعی دارد رخ می‌­دهد. ولی روی وب­سایتی که می­خواهید از صفر شروع بشه، اگر بخواهید روی کلمات کلیدی سختی کار کنید، باید تمام فاکتورها را داشته باشید. برای همینه که خیلی از مدرس‌­های سئو می­‌گویند که اگر شروع پروژه شماست، روی کلمات کلیدی طولانی کار کنید که اینگونه به مرور زمان سیگنال­های طبیعی برای شما اتفاق بیفتد و بعد چند وقت که لینک سازی می­‌کنید تاثیر مثبت ببینید.

در نهایت اگر می‌­خواهید روی پروژه کلمه کلیدی سخت کار کنید، باید جنبه‌های دیگر بیزنس و سئو خارجی و شهرت در گوگل و فضای وب رو داشته باشید و اگر دارید روی یک پروژه صفر کار می‌کنیم بهترین کار همان چیزی که همکاران منم می­‌گویند بریم روی کلمات طولانی کار کنیم که به مرور زمان، سئو خارجی خودش اتفاق می‌افتد گرچه به نظر من ویدیو مارکتینگ خیلی سرعت این روند را افزایش می‌دهد.

سئو خارجی چیست (seo off page) ؟

سئو سایت، شامل دو روش سئو داخلی (one page) و سئو خارجی (off page) است. در سئو داخلی، اقداماتی در داخل سایت انجام می‌دهیم که موجب بالا رفتن امتیاز های سئو می شود؛ در سئو خارجی کارهایی برای افزایش امتیاز سئو انجام می دهیم که خارج سایت انجام می‌شود (که همگی شامل لینک سازی خارجی می‌شود)

در دوره جامع سئو، مفصل و کامل سئو خارجی رو بصورت عملی یاد می‌گیرید، حقیقتا سایت ما خیلی روی مباحث سئو خارجی مانور نمیده و بیشتر تمرکز من که مدیر این مجموعه هستم، روی سئو داخلی و استراتژی ها هست که در آموزش سئو اطلاعات بیشتری در موردش کسب می‌کنید.

تکنیک‌های سئو خارجی

۱- لینک‌سازی در شبکه‌های اجتماعی (سوشیال سیگنال social signal) : تکنیک سئو داخلی

فعالیت با کیفیت در شبکه های اجتماعی، باعث افزایش مخاطب و برند سازی برای شما می شود؛ بنابراین استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی برای بهبود کسب و کار شما، استراتژی بسیار مهمی است که می‌تواند کسب و کار شما را ارتقاء دهد و یا آن را پایین آورد.

شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در سئو خارجی سایت دارند. مهم ترین شبکه‌های اجتماعی که در سئو خارجی تاثیر زیادی دارند، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیس بوک هستند.

برای بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی، راه های زیادی وجود دارد. توی شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب می‌توانید برای بک لینک گرفتن کلمه‌ای که متناسب با کار سایتتون هست رو به فارسی سرچ کنید و بعد در قسمت کامنت‌ها، بک لینک به وبسایت خودتون رو استفاده کنید و یا فیلمی مرتبط با کسب و کارتون رو توی یوتیوب قرار بدهید و در قسمت کپشن، توضیحاتتون رو بنویسید و لینک سایتتون رو هم قرار بدید. اینطوری می‌توانید بک لینک شبکه‌ی یوتیوب رو برای سایت خودتون کسب کنید.

ایندکس شدن صفحاتتان توسط گوگل بسیار مهم است چون فقط صفحه‌هایی که توسط خزنده های گوگل ایندکس شده‌اند در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند.

بهترین راه افزایش و ایندکس شدن صفحات شما در گوگل، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لینکدین، توئیتر، پینترنست هست.

بک لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی خیلی خیلی تاثیر زیادی در سریع‌تر ایندکس شدن صفحات شما در گوگل دارد، همچنین اگر لینک سازی داخلی شما به خوبی انجام شده باشد هم index شدن بهتر انجام می‌شود.

در شرایط خیلی خیلی خاص که تصمیم دارید یکی از صفخات شما سریع‌تر ایندکس شود می‌توانید از ابزار گوگل وبمستر‌تولز استفاده کرد فقط ذکر می‌کنم که خیلی زیاد از اینکار استفاده نکنید، مثلا ماهی ۱ یا ۲ بار نهایتا ازش استفاده کنید.

ابتدا وارد گوگل وب مستر شده و پس از انتخاب crawl، بر روی fetch as google کلیک کنید. url صفحه را از بعد از اولین اسلش وارد کرده و بر روی fetch and renderکلیک کنید. بعد از کمی صبر و زدن تیک Im not robot صفحه‌ی شما خیلی سریعتر توسط ربات های گوگل، خونده و بررسی می‌شود. (سعی کنید قبل از این کار، سئو داخلی صفحه رو به خوبی انجام داده باشید.)

 ۲- عضویت و فعالیت در انجمن‌ها و فروم‌ها برای سئو خارجی

یکی از روش های سئو خارجی، فعالیت و ساخت بک لینک در فروم ها هست (مثلا انجمن پرشین تولز)، که شما می‌توانید در این انجمن ها ثبت نام کنید و مرحله اول لینک سازی در پروفایل و حساب کاربری شما در این فروم ها هست.

و در مرحله ی بعدی ارسال پست های جدید در بخش های مرتبط تالارها، چیزی که خیلی عرف هست اینه که سئوکارها بخشی از مقالات یا محتوای سایت مورد نظر را کپی می‌کنند و با کلمه کلیدی مدنظر، بک‌لینک می‌گیرند.

آخرین فعالیتی که میشه در انجمن ها انجام داد، ساخت بک لینک در کامنت های پست های سایر کاربران هست و دریافت بک لینک برای سایت خود است.

(پیشنهاد می‌کنم در پست های مرتبط، بک لینک دریافت کنید. به دلیل اینکه ارزش بیشتری دارند و اعتبار بیشتری دریافت می‌کنید. )

۳- کامنت گذاشتن در سایت‌ها برای سئو خارجی

بعضی از سایت ها این اجازه رو می‌دهند که آدرس سایتتون به بقیه نمایش داده شود. بنابراین در اینجور سایت ها زمانی که کامنت بذارید، آدرس سایت شما را نمایش می‌دهد و یه نوع بک‌لینک برای سایت شما به حساب میاد.

می‌توانید توی سایت ها در قسمت نظرات، جواب سوالات دیگران رو بدهید و برای راهنمایی بیشتر ارجاع بدهید به مطلب مرتبط سایتتون. بعضی از دوستان فقط آدرس سایت رو میذارن توی نظرات و احتمال اینکه لینکشون توسط ادمین سایت حذف بشه زیاد است.

سایتی که لینکتون رو داخلش قرار می‌دهید باید Domain Authority یا DA بالایی داشته باشه و دقت کنید که سایت های زیادی هستند که اسپم شناخته شدن و قرار دادن آدرس سایتتون در اینجور سایت‌هایی باعث افت امتیاز سئو سایت شما هم می‌شود (می‌توانید قدرت صفحات یا دامنه‌های مورد نیازتان را از سایت moz برسی کنید.)

سایت با اتوریتی بالا:

لینک دادن به سایت‌هایی که اتوریتی بالایی دارند مثل ویکی پدیا، باعث بهبود رنک سایت شما می‌شود. اما زیاده روی در این کار هم خوب نیست و ممکنه نتیجه‌ی عکس داشته باشه برای بدست اوردن امیتاز سئو سایت.

۴- فعالیت در سایت‌های ارائه دهنده وبلاگ برای سئو خارجی

می‌توانید به راحتی در سایت‌های ارائه دهنده خدمات وبلاگ (مثلا بلاگفا) ثبت نام کنید و مقالات و محتوای سایت خودتون رو کپی کنید و بک لینک دریافت کنید.

۵- رپورتاژ آگهی

یکی از مرسوم‌ترین و موفق‌ترین روش های سئو خارجی، رپورتاژ آگهی هست. سایت های خیلی زیادی هستند مثل زومیت، نمناک و . . . که دارای ارزش بسیار بالایی هستند و دامین آتوریتی خیلی بالایی دارند، یا می‌توانید در سایر سایت‌هایی که فعالیت و ارزش بالایی دارند، رپورتاژ آگهی بدهید.

به این صورت هست که این سایت ها یک پست و مقاله از شما در سایت خودشون منتشر می‌کنند. (مقاله توسط شما طراحی می‌شود) و تعدادی بک لینک دریافت می‌کنید (عموما ۳ بک لینک). برای اینکار حتما رپورتاژ دائمی دریافت کنید ( سایت مرتبط باشد و اعتبار بالایی داشته باشد.)

۶- خرید بک لینک در سئو خارجی

به لینکی که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می شود بک لینک می‌گویند. سایت‌هایی که به سایت شما بک لینک می‌دهند باید از امتیاز خوبی در سئو برخوردار باشند تا باعث بالا رفتن امتیاز سئو خارجی سایت شما بشوند و قاعدتا سایت هایی که از امتیاز خوبی برخوردار نیستند، باعث پایین آمدن امتیاز سایت شما می‌شود!

در صورتی که علاقه‌ایی ندارید که خودتون این کار رو انجام بدهید می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات بک لینک ارائه می‌دهند استفاده کنید.

نکات مهم در سئو خارجی و دریافت بک‌لینک

 

 

 

خروج از نسخه موبایل