نماد سایت تجربه حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت با دیجیتال باش

افزایش فروش در اینستاگرام (۲۴ نکته کلیدی)

روش‌هایی برای افزایش فروش در اینستاگرام

امروزه باتوجه به این‌که افراد به خریدهای اینترنتی علاقه بیش‌تری نشان می‌دهند، کسب و کارهای آنلاین رونق بسیاری پیدا کرده‌اند. آنلاین شاپ‌ها برای معرفی و رشد خود از فضای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و یکی از این شبکه‌های مجازی که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اینستاگرام است. این روزها اینستاگرام به بستری مهم برای تجارت و کسب و کارها تبدیل شده است. حال با وجود این بستر مناسب برای درآمدزایی به بازاریابی حرفه‌ای نیاز است. اینستاگرام مارکتینگ یکی از راه‌های بازاریابی به شمار می‌رود که روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. بسیاری از افراد به خرید اینترنتی عادت کرده‌اند و همین امر به فروش محصولات از طریق اینستاگرام کمک می‌کند.

در سال‌های اخیر فروش در اینستاگرام از طرف کسب و کارهای بسیاری به‌صورت جدی دنبال شده است و همچنان ادامه دارد. در این بازار رقابت کسانی برنده هستند که با روش‌های درآمدزایی بیش‌تر آشنا باشند و برای رشد کسب و کار خود، ترفندهایی را بشناسند که آنها را به کسب و کاری موفق در اینستاگرام تبدیل کند. برای این‌که بعد از راه‌اندازی صفحه کاری خود در اینستاگرام با رشد چشم‌گیری روبه‌رو شوید، بهتر است با ترفندهای حرفه‌ای اینستاگرام مارکتینگ و روش‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید. ما در این بخش تعدادی از مهم‌ترین روش‌های افزایش فروش را به شما معرفی می‌کنیم.

البته باید اضافه کنم که همیشه حواستون باشه که برای افزایش فروش خودتان، فقط و فقط روی شبکه های اجتماعی تمرکز نکنید. در حالیکه شما به کمک سایت و سئو آن میتوانید بازدید پایدار و هدفمند را داشته باشید.

راهکارهایی برای افزایش فروش در اینستاگرام

۱- داشتن اکانت بیزنس

پیش از این، صاحبان برندها و کسب و کارها، وب‌سایت خود را با دقت طراحی می‌کردند و مشتریان از طریق وب‌سایت، اطلاعاتی را در مورد محصولات آن برند به‌دست می‌آوردند. حال که اینستاگرام به بستری برای خرید و فروش آنلاین تبدیل شده، باید همان‌قدر که به طراحی وب‌سایت اهمیت می‌دادید، برای به روز رسانی صفحه اینستاگرام خود نیز وقت بگذارید. اول از همه در اینستاگرام، یک اکانت بیزنس بسازید. ساخت اکانت بیزنس یک شروع قدرتمند و حرفه‌ای برای کسب و کار شما است؛ علاوه بر این باعث ارتباط نزدیک شما و مشتریان می‌شود.

دقت کنید که نمایه تجاری شما معرف کسب و کارتان باشد. با هدف مشخص، اکانت بیزنس را بسازید تا زمینه‌ای برای یک کار موفق برای شما شود.

۲- داشتن پروفایل حرفه‌ای

پروفایل هر صفحه اینستاگرامی معرف هویت آن صفحه است. شما می‌توانید با داشتن یک پروفایل حرفه‌ای به جذب مخاطب برای اینستاگرام خود کمک کنید؛ پس ساخت یک پروفایل حرفه‌ای، برای افزایش فروش بسیار موثر است. برای داشتن یک پروفایل کامل و حرفه‌ای چند نکته را بیان می‌کنیم:

۱-۲- عکس پروفایل

چیزی که در وهله‌ی اول نظر مخاطب شما را به صفحه اینستاگرام‌تان جذب می‌کند، عکس پروفایل است. اگر برای کسب و کار خود اکانت بیزنسی ساخته‌اید، عکسی که معرف برند و فروشگاه شما باشد می‌تواند هویت خوبی به صفحه شما بدهد. به‌طور مثال از لگوی برند خود برای عکس پروفایل استفاده کنید.

۲-۲- بیوگرافی

بیوگرافی، برای صفحه اینستاگرامی حکم شناسنامه را برای افراد دارد. بیوگرافی صفحه شما باید معرف کامل کسب و کارتان باشد. توضیحات مختصری را درباره فعالیت خود در بیوگرافی بنویسید. از آن‌جایی که بیوگرافی اینستاگرام، محدودیت استفاده از کاراکتر را دارد، بهتر است درباره کسب و کار خود مختصر و مفید بنویسید تا مخاطب با خواندن چند جمله، به برند شما جذب شود. از اموجی‌های مرتبط با فعالیت خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

۳-۲- ایجاد پیوند به فروشگاه ( URL )

درصورتی‌که برای برند و فروشگاه خود وب‌سایتی دارید، حتما لینک سایت فروشگاه را به قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام پیوند کنید. با این کار علاوه بر این‌که فالوورها و مخاطبان صفحه اینستاگرام را به بازدید از وب‌سایت دعوت می‌کنید، به افزایش فروش محصولات نیز کمک می‌کنید.

۳_ نقش بازاریابی و تبلیغات

در همه جای جهان تبلیغات، یکی از روش‌های پربازده برای افزایش فروش است. در اینستاگرام نیز وضعیت به همین منوال است. شما برای داشتن کسب و کاری موفق، ملزم به داشتن تبلیغات گسترده و مداوم هستید. اینستاگرام، فضایی مناسب برای این کار در اختیارتان قرار می‌دهد تا با تبلیغ برند و محصولات خود، روز‌به‌روز با افزایش فروش روبه‌رو شوید. اکانت بیزنس خود را بسازید و آن وقت، برنامه‌ریزی دقیقی برای تبلیغات انجام دهید. بودجه‌ای را برای تبلیغات درنظر بگیرید و بهترین زمان را برای انجام تبلیغ انتخاب کنید و با این برنامه‌ریزی، تبلیغات موثری را برای معرفی کسب و کار آنلاین خود شروع کنید.

۴- همکاری با اینفلوئنسرها

همه ما می‌دانیم که دیگر روش‌های تبلیغاتی قدیمی و سنتی، تاثیر گذشته را ندارند. با پیشرفت و گسترش فضای اینترنتی و جذب افراد به فضای اینستاگرام،  سلیقه و نحوه اعتماد و جذب افراد نیز فرق کرده است.

اینفلوئنسرها، افرادی هستند که مخاطبان وفادار زیادی را در اینستاگرام به خود جذب کرده‌اند و نقش تاثیرگذاری در تبلیغ محصولات شما دارند. می‌توانید نمونه‌ای از محصولات خود را برای آنها ارسال کنید و هزینه‌ای را برای معرفی محصول خود از جانب آنها اختصاص دهید. اینفلوئنسرها محصول شما را در ویدئو یا عکس استفاده می‌کنند و این روش تبلیغ بسیار تاثیرگذار است. فروش محصولات شما چند برابر شده و عده‌ای از مخاطبان آنها به صفحه اینستاگرام شما جذب می‌شوند؛ پس همکاری با اینفلوئنسرها یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام است.

۵_ استفاده از کمپین‌های ریتارگتینگ اینستاگرام

زمانی که یک مخاطب به وب‌سایت و صفحه شما سر می‌زند و محصولات را زیر نظر می‌گیرد، هنوز به مشتری تبدیل نشده است. برای این‌که او را به مشتری تبدیل کنید می‌توانید از طریق تبلیغات نظر او را جلب کنید. استفاده از این قسمت، مخاطب شما را که از صفحه شما بیرون رفته تا به صفحات رقبای شما سر بزند، دوباره به اینستاگرام یا وب‌سایت شما برمی‌گرداند.

۶- انتشار استوری برای تبلیغات

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تبلیغ محصولات خود، استفاده از استوری‌ها اینستاگرام است. محصول خود را در استوری قرار دهید و لینک خرید را در آن قسمت قرار دهید. با این کار، امکان خرید در همان لحظه چند برابر می‌شود. با ساختن استوری‌های جذاب و وسوسه کننده، مخاطب را به محصول خود جذب می‌کنید و وقتی لینک خرید آسان را در اختیارشان قرار می‌دهید، در همان لحظه، محصول مورد نیاز خود را از طریق درگاه، خریداری می‌کنند.

۷- فروشگاه اینستاگرام

به تازگی قابلیتی در اینستاگرام ایجاد شده با عنوان فروشگاه اینستاگرام، که به شما این امکان را می‌دهد فروش محصولات خود را افزایش دهید. کاتالوگی از محصولات خود را در اکانت بیزنسی خود قرار دهید و در پست‌ها و استوری‌ها آن‌ها را با مخاطبان صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

۸- داشتن صداقت در ارائه محصولات

این‌که شما، فالوورهای خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید، یک رمز موفقیت برای فروش بیش‌تر است. محصول فروشگاه خود را همان‌طور که هست معرفی کنید. از هرگونه اغراق و بزرگ‌نمایی برای معرفی محصول دوری کنید. اگر در معرفی محصولات، از عکس یا ویدئو استفاده می‌کنید، حتما تصاویر واقعی و بدون استفاده از هرگونه ادیتی که کیفیت محصول را طور دیگری نشان دهند، باشد.

وقتی محصولی به دست مشتری می‌رسد نباید او را از خرید پشیمان کند. به‌طور مثال شما لباسی را در صفحه خود معرفی می‌کنید که دوخت و پارچه عالی دارد، باید عین همان را به دست مشتری برسانید نه این‌که محصولی دیگر با کیفیتی پایین‌تر را برای او ارسال کنید. با این کار اعتماد مشتری را از دست می‌دهید. داشتن صداقت با مشتری، باعث ایجاد احساس رضایت در او می‌شود و او را به مشتری دائمی کسب و کار شما تبدیل می‌کند.

نقش هشتگ گذاری در افزایش فروش در اینستاگرام

۹_ استفاده از هشتگ‌های مناسب

کافیه برای پیدا کردن بهترین هشتگ‌ها، کلمه کلیدی حوزه کاریتان را داخل tag اینستاگرام سرچ کنید و زمانی یک پست اینستاگرام برای محصول یا خدمتی آماده می‌کنید، طبق همان محصول، هشتگ مناسب را از بخش سرچ اینستاگرام پیدا کنید.

۱۰_ هشتگ مخصوص خودتان را داشته باشید

اگر صاحب کسب و کار و برند مستقلی هستید، حتما برای برند خود، هشتگ مخصوصی داشته باشید. یکی از راه‌های اعتبار بخشیدن به کسب و کار، ساختن یک هشتگ اختصاصی برای خودتان است. در پست‌ها و استوری‌هایتان از هشتگ مخصوص به برندتان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود شما هویت خاص خودتان را در نظر مخاطب پیدا کنید.

۱۱- استفاده درست از هشتگ‌ها

گفتیم که هشتگ‌ها، یکی از عواملی هستند که به ما در افزایش فروش کمک می‌کنند، اما اگر از آن‌ها به درستی استفاده نکنیم، کارآیی مناسبی نخواهند داشت. تعداد هشتگ در زیر هر پست بیش‌تر از ده عدد نباشد. از هشتگ‌های نامرتبط استفاده نکنید. این‌که هشتگ‌ها با هدف کسب و کارتان هماهنگ باشند، خیلی مهم است.

۱۲- محتوای متنی ( کپشن ) حرفه‌ای

یکی از راه‌های موثر در افزایش فروش در اینستاگرام، داشتن محتوای متنی باکیفیت و مناسب است. کپشن نویسی، یک مهارت است و شما برای افزایش فروش خود در اینستاگرام باید به این مهارت مسلط شوید. اگر از تصاویر جذاب محصول استفاده می‌کنید، کپشنی به آن بیافزایید و در آن ویژگی‌های محصول، قیمت و سایر اطلاعاتی که به جذب مخاطب کمک می‌کند را در آن بنویسید. کپشن، بعنوان معرف پست شما نقش تعیین کننده‌ای دارد. پست‌هایی که کپشن ضعیفی دارند، به‌خوبی دیده نمی‌شوند.

۱۳- انتشار عکس جذاب از محصول

عکس‌های باکیفیت، باعث زیبایی و جذابیت صفحه کسب و کار شما می‌شود و همین موضوع، مخاطب بیش‌تری را به اینستاگرام شما اضافه می‌کند. هرقدر هم که محصول شما باکیفیت و زیبا باشد، تا زمانی‌که تصویری مناسب از آن محصول را به مخاطب ارائه ندهید، فروش چندانی نخواهید داشت زیرا ایجاد زیبایی بصری، یکی از مهم‌ترین نکات در جذب فروشنده است. با استفاده از دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای یا حتی دوربین موبایل خود، عکس‌های واضح و شفافی بگیرد و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید.

۱۴- برگزاری مسابقه

ایجاد حس هیجان در مخاطب، همیشه با استقبال همراه بوده است. برگزاری مسابقه و درنظر گرفتن جایزه را جزو برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی خود قرار دهید. این کار هم باعث جذب فالوور بیش‌تر می‌شود و هم در مخاطبان، ایجاد تعامل می‌کند. می‌توانید جایزه‌ها، را از محصولاتی که قیمت مناسب‌تری دارند، انتخاب کنید. به این ترتیب با هزینه کم، تبلیغات موثری خواهید داشت.

۱- می‌توانید به مخاطبان خود اعلام کنید که با لایک کردن، نوشتن کامنت و همچنین فالو کردن صفحه، در این مسابقه شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند.

۲- یک روش دیگر که می‌توانید برای مسابقه درنظر بگیرید این است که پستی را قرار دهید و از مخاطبان خود بخواهید که دوستان خود را زیر آن پست تگ کنند.

۳- از روش UGC استفاده کنید. به این ترتیب که مخاطب شما، پستی را با هشتگ مورد نظر شما در صفحه اینستاگرام خود منتشر کند. این روش بسیار پربازده است.

۱۵_ استفاده از ویدئو

انتشار ویدئو، بعنوان محتوا در اینستاگرام یکی از کارهای جذاب برای افرایش فالوور است. شما می‌توانید علاوه بر انتشار محتوای متنی و عکس، از ویدئوهای باکیفیت هم در معرفی محصولات خود استفاده کنید.

بهتر است از قرار دادن ویدئوهای طولانی پرهیز کنید. ویدئوهای کوتاه و تاثیرگذار مخاطب را تشویق می‌کنند که تا پایان ویدئو را تماشا کند. در ویدئوها، می‌توانید پشت صحنه‌ای از فعالیت‌های خود را به نمایش بگذارید یا تصاویری از مشتریان خود را در ویدئو داشته باشید.

۱۶- استفاده از UGC

به محتوای تولید شده توسط کاربر، UGC می‌گویند. یکی از اثرگذارترین و معتبرترین تبلیغات استفاده از این ترفند است. هرازگاهی از مخاطبان خود بخواهید محتوایی تولید کنند و هشتگی که منحصر به شما است و به برند شما اختصاص دارد را زیر پستی در صفحه اینستاگرام‌شان قرار دهند. با این کار مخاطبان آنها با کسب و کار شما آشنا می‌شوند و روزبه‌روز به افرایش فالوور و فروش شما کمک می‌کنند. با استفاده از این ترفند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی مخاطبان خود، تبلیغ می‌شوید.

۱۷- نقش استوری

استوری‌ها، نسبت به پست‌ها شانس بیش‌تری دارند. اگر می‌خواهید صفحه کاری مدام در ذهن مخاطب باشد، فعالیت صفحه اینستاگرام خود را پی در پی کنید. با استفاده از استوری‌ها، می‌توانید به‌طور مستمر برای مخاطب خود تولید محتوا کنید تا آنها به شما عادت کنند.

۱۸- استفاده از اموجی

اموجی‌ها، میان کاربران اینستاگرام از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید با استفاده از اموجی‌های مرتبط با هدف و موضوع پست خود حس خوشایندی را در مخاطب ایجاد کنید. از آنها در کپشن، کامنت‌ها و حتی دایرکت می‌توانید استفاده کنید. اموجی‌ها به نزدیک شدن شما با مخاطب کمک می‌کنند.

۱۹- داشتن تقویم محتوایی

زمانی که صفحه اینستاگرام کسب و کار آنلاین شما دارای نظم و برنامه‌ریزی مشخصی باشد، به سرعت رشد می‌کند. برای داشتن نظم و برنامه‌ریزی به تقویم محتوایی احتیاج دارید. یادتان باشد در تقویم محتوایی خود، مناسبت‌ها را فراموش نکنید.

۲۰- استفاده درست از لینک‌ها

متاسفانه اینستاکرام قابلیت پیوند لینک را در پست‌ها ندارد، اما دو روش برای پیوند لینک به وب‌سایت و درگاه اینترنتی وجود دارند:

۱- راه اول، قرار دادن لینک در بیوگرافی صفحه اینستاگرام است. در قسمت بیوگرافی، لینک مهم‌ترین وب‌سایت خود را پیوست کنید تا مخاطب شما به راحتی به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کند.

۲- راه دوم این است که صفحه اینستاگرام شما، حداقل ده هزار کاربر داشته باشد. در این حالت می‌توانید در استوری‌های خود، لینک سایت را پیوند کنید. مخاطب با بالا کشیدن صفحه به سمت بالا از طریق لینک، به وب‌سایت شما وارد می‌شود.

حتما بخون تولید محتوا در اینستاگرام (آموزش ۰ تا ۱۰۰ + ایده های جذاب)

۲۱- پاسخگویی به دایرکت و کامنت

تصور کنید برای خرید به فروشگاهی می‌روید و فروشنده توجهی به شما ندارد یا دیرتر از زمانی که باید، به شما پاسخ می‌دهد. آیا ناراحت نمی‌شوید؟

مشتری‌مداری، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در جذب مشتری موثر است. فعالیت‌های صفحه شما، رابطه تنگاتنگ با مخاطب دارد. برای این‌که تعامل خوبی با مخاطبان و مشتریان خود برقرار کنید، باید به سوالاتی که در کامنت‌ها و دایرکت‌ها پرسیده می‌شود، پاسخ بدهید.

۲۲- خوش برخورد بودن

اولین قدم در ماندگاری افراد در صفحه اینستاگرام کسب و کار شما، رفتار شما در مقابل مخاطب است. این‌که با صبر و حوصله به سوالات و ابهاماتی که برای مخاطب به‌وجود می‌آید پاسخ دهید و خوش برخورد باشید.

اگر خریدار مشکلی با محصولی که برایش ارسال کردید، داشت از اعتراض او راحت نگذرید و خواسته‌اش را پیگیری کنید. اگر بعد از این‌که محصولی را خریداری کردند، سوالی یا ابهامی در مورد محصول داشتند، با حوصله پاسخ دهید. این فکر را نکنید که محصول من فروخته شده و دیگر دلیلی به پاسخگویی نمی‌بینم. کسی که یک بار محصولی را از شما خریداری می‌کند، احتمال این‌که به مشتری ثابت شما تبدیل شود، بسیار است. سیاست در ارتباط با مشتری، موضوع مهمی است. اگر چنین نکاتی را رعایت کنید، حتما تمام مشتری‌های خود را به مشتری ثابت تبدیل می‌کنید.

۲۳- فالوور فیک نخرید

پیش از این خیلی از صفحات اینستاگرام برای افزایش فالوور خود اقدام به خرید فالوور فیک می‌کردند، اما حالا به راحتی می‌توان به فیک بودن صفحه اینستاگرام کسی پی برد. بهتر است با بالا بردن کیفیت محتوای صفحه کاری خود، سعی در جذب مخاطب کنید زیرا با داشتن فالوور فیک تعداد افراد واقعی‌ای هم که جذب کسب و کارتان می‌شوند، بی‌اعتماد شده و صفحه شما را آنفالو خواهند کرد.

۲۴- توجه به رفتار فالوورها

فالوورهای شما، مهم‌ترین کسانی هستند که می‌توانند به فروش شما در کسب و کارتان کمک کنند. باید نبض و سلیقه فالوورها را بدانید و بر همان اساس صفحه خود را مدیریت کنید. زمان‌هایی را که بیش‌تر در اینستاگرام وقت می‌گذرانند را بشناسید و سعی کنید در همان زمان‌ها، پست یا استوری قرار دهید. در مورد این‌که چه محتوایی برایشان محبوب است، تحقیق کنید و به‌طور مثال ببینید جذب چه نوع محتوایی می‌شوند. اگر محتوای ویدئویی را بیش‌تر می‌پسندند، برایشان بیش‌تر ویدئو بسازید. مشتری‌های شما، گنجینه‌ای برای افزایش فروش شما به حساب می‌آیند. در برخورد با آنها سرسری عمل نکنید.

همانطور که متوجه شده‌اید، نمی‌توان تنها یک راه را برای افزایش فروش در اینستاگرام، درنظر گرفت. داشتن تقویم محتوایی، تولید محتوای مناسب به‌طور مستمر، داشتن پروفایل جذاب، استفاده از هشتگ‌های مناسب و برخورد خوب، راه‌هایی برای افزایش فروش در اینستاگرام هستند.

سخن آخر

امروزه اینستاگرام به بستری برای درآمدزایی تبدیل شده است. افراد زیادی، کسب و کارهای اینترنتی خود را در این فضا راه‌اندازی کرده‌اند و عده‌ی بسیاری هم بعنوان خریدار، این صفحات را دنبال می‌کنند. سبک زندگی افراد باتوجه به گستردگی و رشد شبکه اجتماعی اینستاگرام تغییر کرده است. برای این‌که در این فضا، کسب و کار موفقی داشته باشیم، باید ترفندهایی را که به افزایش فروش و جذب فالوور و مشتری کمک می‌کنند، به‌کار بریم. برای رشد آنلاین شاپ خود عجله نداشته باشید. اگر نکاتی را که برای فروش بهتر گفتیم، رعایت کنید به مرور به کسب و کاری موفق تبدیل می‌شوید.

پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده اغلب برندها و صاحبان کسب و کارها تنها فقط از طریق اینترنت کسب درآمد کنند و برای این‌که جزو کسب و کارهای موفق باشید، بهتر است از همین حالا شروع کنید و استارت کار خود را قوی بزنید.

نکاتی که بالا ذکر کردیم، عواملی هستند برای فروش بیش‌تر در اینستاگرام. صبور باشید و اگر در شروع کار فروش بالایی نداشتید، نگران نشوید و امید خود را از دست ندهید و مطمئن باشید که هیچ تلاشی بی‌نتیجه نمی‌ماند.

 

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل